Zo beschermt u uw auto tegen vuurwerk

30 december 2019
vuurwerkschade

Dag 2019, hallo 2020! De jaarwisseling staat voor velen in teken van familie, feest en gezelligheid. Maar vuurwerkschade aan uw auto kan het plezier snel verpesten. Want naast alle gezelligheid, is het ook de tijd waarin er volop vuurwerk wordt afgestoken. En vuurwerk is (vooral voor mannen) altijd wel een dingetje. Dan komt die kleine pyromaan weer tevoorschijn en hebben de dag van hun leven!

Maar pas er echt mee op en kijk goed uit waar er vuurwerk wordt afgestoken en waar uw auto staat. Want alles wat de lucht in gaat komt ook weer terug.

Wat kunt u doen?
Er zijn verschillende maatregelen die u kunt nemen om de kans op vuurwerkschade te verkleinen. Heeft u bijvoorbeeld een garage? Zet daar uw auto dan in. Geen garage? Parkeer uw auto dan op een oprit, in een rustige straat of parkeerplaats. U kunt ook uw auto inpakken in een passende autohoes. Op deze manier komen de kruitresten niet op uw auto terecht, maar worden ze opgevangen door de hoes.

Wat ook kan helpen en dat klinkt een beetje vreemd, maar dat is vlak voor de jaarwisseling uw auto wassen. Want wanneer u gebruikmaakt van extra veel was, zorgt dit ervoor dat de kruitresten minder makkelijk in de lak kunnen trekken. Vuurwerkschade helemaal voorkomen kan bijna niet, maar u kunt de risico’s wel verkleinen door middel van deze tips!

Toch schade aan uw auto door vuurwerk?
Maxx Autoschadeherstel heeft altijd een oplossing voor schade aan uw auto! Autoschade komt altijd op een moment dat het u het helemaal niet uit komt. Dan is het van belang dat alles zo goed en snel mogelijk geregeld wordt. Maxx Autoschadeherstel kan u dan veel uit handen nemen. De schadeafwikkeling inclusief vervangend vervoer tot en met het vakkundig herstel van schades, hoe klein of groot deze ook zijn. Voor alle merken en typen personen- en bedrijfsauto's.

Een afspraak maken of vragen over een andere schade? Neem contact met ons op of kom langs!

T. 033-2464408
E. info@maxxnijkerk.nl

Graag tot ziens bij… De Mannen Van Maxx!
Maxx Autobedrijf en Autoschadeherstel Nijkerk